Sākums » Resursi » NLP » NLP tehniku kolekcija » Tehnika „Loģisko apziņas līmeņu integrācija”

Tehnika „Loģisko apziņas līmeņu integrācija”

Šī ir viena no spēcīgākajām NLP tehnikām, kas ļauj atklāt sevī milzu resursus un izmantot tos savu mērķu realizēšanā. Tas ir brīnišķīgs ceļojums pašam pie sevis, savām vērtībām, ceļojums uz savas būtības augstākajām virsotnēm.

Šo tehniku veic kājās stāvot. Vēlams strādāt divatā, bet pieredzējis NLP praktiķis to veiksmīgi var veikt vienatnē. Daudzi šo tehniku izmanto, lai tiktu skaidrībā ar sevi nozīmīgos dzīves pārmaiņu vai lūzuma brīžos, kā arī lai pārbaudītu izvēlēto mērķu ekoloģiju.

Lai atvieglotu tehnikas veikšanu, var izmantot tabulu, kurā ieraksta atbildes uz jautājumiem, jaunus darbības variantus, vērtīgas atklāsmes u.t.t. Noderīgi šos pierakstus saglabāt. Tas ļauj pēc laika labāk saskatīt savu izaugsmi, sasniegumus, dod gandarījumu par nozīmīgiem rezultātiem, kurus ikdienā bieži atstājam bez ievērības.

Loģisko līmeņu integrācijai vēlams atvēlēt pietiekoši ilgu laiku – vienam cilvēkam vismaz vienu stundu.

Tehnikas apraksts

  1. Telpā uz grīdas, vienu aiz otra, apmērām soļa attālumā, izvieto 6 lapas – katram loģiskajam līmenim savu. Vislabāk izmantot papīra lapas, uz kurām uzraksta loģisko līmeņu nosaukumus: apkārtne, darbības, spējas, uzskati, būtība, misija.
  2. Izvēlas mērķi un kontekstu (ģimene, darbs, atpūta…), kurā šis mērķis īstenojams.
  3. Nostājas uz lapas „Apkārtne” un atbild uz jautājumu: „Kādi svarīgi cilvēki, lietas un priekšmeti tev jau ir šī mērķa īstenošanai?” Sīki apraksta situāciju. Var izdomāt metaforu tam, kā cilvēks pats raksturotu sevi šajā vidē, piemērām: „Darbarūķis”, „Guļošs akmens”, „Pelīte”.
  4. Nostājas uz lapas „Darbības, uzvedība” un atbild uz jautājumu: „Kādus svarīgus darbības veidus, tu jau izmanto šajā vidē, lai sasniegtu savu mērķi?” Uzskaita savas uzvedības visus variantus, kā pozitīvos, tā negatīvos, izdomā metaforu, tā var būt tāda pati, vai arī cita.
  5. Nostājas uz lapas „Spējas” un atbild uz jautājumu: „Ko tu jau proti darīt? Kādas spējas veicina šos darbības veidus, šajā vidē, lai sasniegtu mērķi?” Var izdomāt metaforu.
  6. Nostājas uz lapas „Vērtības, uzskati” un atbild uz jautājumu: „Kādi uzskati un vērtības tev jau ir, lai sasniegtu šo mērķi? Kāpēc tu izmanto tieši šīs spējas, lai veiktu šīs darbības? Kāpēc tev tas ir svarīgi?” Var izdomāt metaforu.
  7. Nostājas uz lapas „Būtība” un atbild uz jautājumu: „Kas tu esi, kam ir šādas vērtības, uzskati…? Ar ko tu atšķiries no citiem cilvēkiem šajā vidē? Ar ko esi īpašs?”
  8. Pirms nostāties uz pašu augstāko līmeni „Misija”, esot līmeni „Būtība”, pēc iespējas sīkāk (VAK) apraksta savu tēlu nākotnē, tad, kad mērķis būs īstenots. Pēc cik ilga laika tas notiks, kāda būs vide, cilvēki… ? Ko tev tas dos? Kāda būs pasaule, kad būsi sasniedzis mērķi? Tā ir kā disociēta ieskatīšanās nākotnē.
  9. Kad nākotnes vīzija pilnībā iztēlota, nostājas uz lapas „Misija” un asociējas ar radīto tēlu, pilnībā izjūtot jaunos resursus. Sajūt sevi kā garīgu būtni, Visuma daļu. Šo pilnības sajūtu enkuro. Var, izmantojot enkuru skalēšanu, patīkamo resursu stāvokli palielināt.  Esot apziņas līmeņu virsotnē, paskatās, kā mainījusies citu cilvēku attieksme, ko viņi saka? Ko var tiem pateikt, novēlēt, kādu padomu dot?
  10. Loģisko apziņas līmeņu integrācija. Ar enkura palīdzību uzturot resursu sajūtu, soli pa solim iet atpakaļ cauri visiem loģiskās apziņas līmeņiem. Kā mainās attieksme tagad, kad ir iegūti jauni resursi? Kā mainās būtība, uzskati, spējas, darbības, apkārtne? Kas nācis klāt, kas zudis, kādas jaunas idejas, iespējas? Var izdomāt jaunas metaforas.
  11. Ja kādā no līmeņiem sāk zust resursu stāvoklis, vienmēr var  atgriezties „Misijas” līmenī un iegūt jaunus resursus, tos noenkurot un turpināt darbu.
  12. Paskatās uz noieto ceļu no malas. Kurā līmenī patika vislabāk? Nostājas uz šīs lapiņas, sajūt resursus, noenkuro (autoenkurs), lai izmantotu ikdienā.


Pielāgošanās nākotnei. Kādas jaunas atziņas atklāsmes ieguvi? Kāda būs tava turpmākā rīcība? Kādi būs pirmie soļi, lai īstenotu šo mērķi? Ko vari darīt jau šodien, rīt?