Koučinga klienti ir cilvēki, kas ir ieinteresēti un gatavi personīgai izaugsmei un ir gatavi ieguldīt laiku un enerģiju pozitīvu pārmaiņu radīšanai.
Lai koučings būtu efektīvs, ir svarīgi, lai klients būtu gatavs izaugsmei un apzinātos (vai patiesi vēlētos apzināties), ko vēlas sasniegt. Tikai tad sadarbība ar kouču būs veiksmīga un koučinga process dos lieliskus rezultātus.
Ko koučs sagaida no klienta?
- Personīgu ieinteresētību un atbildību par koučinga rezultātu, tajās dzīves jomā, kurās klients vēlas pozitīvas pārmaiņas.
- Lai klients ierastos uz koučinga sesiju sagatavojies – ar konkrētu mērķi.
- Dubultotu vēlmi mainīties 🙂
- To, ka klients savu kouču uztvers kā uzticamu pavadoni uz nākamo attīstības posmu, nevis padomdevēju vai soģi.
- Pacietību un drosmi.
- Maksimālu atdevi par risināmo jautājumu visa koučinga procesa laikā.
- Ieinteresētību mājasdarbu izpildē sesiju starplaikos, kurus klients pats ir akceptējis.
- Gatavību pārvarēt savu komforta zonu, jo tikai pārvarot neērtības, notiek vērā ņemama attīstība.
- Gatavību eksperimentēt un iegūt jaunu pieredzi.
- Būt gatavam rast godīgas atbildes par to, kas neizdodas, kas attur no pārmaiņām.
- Precizitāti, attiecībā pret noteikto koučinga sesiju laiku.
- Maksimālu klātesamību sesiju laikā – būt „šeit un tagad”.
- Uzticēšanos un atklātību. Godīgas savstarpējās attiecības.
- Godīgu informāciju par to, ja kaut kas neapmierina sadarbībā ar kouču.
- Vēmi dalīties ar saviem sasniegumiem, priecāties un lepoties par panākumiem.
- Norādes, kas koučam padodas labi savstarpējā sadarbībā, rosināt to pielietot biežāk.